2007/11/29

Risipa e "on sale"

Mi-e dor sa vad frigedul gol, desi nu prea stiu cum e. In Franta, cateva luni, nici macar nu am avut frigider, iar cand am avut, a fost mai tot timpul gol.

Aici, in State - evident, frigiderul plin inseamna nu bunastare, ci risipa. De ce am frigiderul plin? Pentru ca ma streseaza mama sa mananc? Pentru ca tata crede ca fac foame? Pentru ca imi place sa mananc si sa gatesc? NU! Ci pentru ca atunci cand ma duc la cumparaturi, de fiecare data, e ceva "on sale"; pentru ca daca vreau sa cumpar o paine, mi se ofera doua (la pret de una si juma'); pentru ca daca vreau sa cumpar carne de pui (si o cumpar), carnea de vita e la juma' de pret; pentru ca daca vreau sa cumpar un kilogram de cartofi, mi se da inca unul gratis; pentru ca daca vreau o cutie normala de branza, exista doar in format large si extralarge; pentru ca lumea ma priveste ca "o ciudata" daca refuz punga de cartofi gratis sau daca nu am luat cel putin doua cutii de macaroane care erau doar 50 de centi!

Vreau frigidere goale, vreau sa stiu/stim/stie ca unii copii mor de foame (imi pare rau de dramatism), in timp ce altii fierb oua doar pentru ca le place sa le decojeasca, sa le taie in bucati mici, in farfuriile cu personaje Disney, sa le sareze, ca apoi sa le... arunce. Unii chiar mor de foame, in timp ce altii inca nu au aflat ca pot folosi doar juma' de pachet de spaghete, daca gatesc doar pentru doua persoane: le fierb pe toate, le pregatesc, mananca portiile de care au nevoie, iar restul le mai lasa o zi (de ce? poate pentru ca sa aiba pretextul necesar sa le arunce) si apoi ajung nu la pisica, caine, ci direct la cosul de gunoi!

P.S. Vreau si camere, dulapuri si pivnite goale! Vreau ca America sa simta LIPSA, IMPOSIBILUL! Sa vada zece rafturi cu aceeasi conserva de peste, in loc de un raft cu 63 de feluri de paine. De ce? De dragul experimentului si al celor care viseaza la frigidere pline.

4 comments:

Anonymous said...

Subscriu! Mama lor de americani! Propun ca fiecare american, cum ajunge la vârsta de 16 ani - automat, musai, obligat-forţat să facă un cantonament de o lună pe undeva prin Africa Şi când zic Africa nu zic Johanesburg, ci Somalia sau Congo! :))

Beudean said...

:))))))) ce ar fi sa ducem si cativa romani acolo, ca sa le explice la ce trebuie sa se uite si ce trebuie sa inteleaga? pentru ca altfel nu stiu daca se prind de ce i-am duce acolo.

Anonymous said...

vai de cozonacu' nost!

Beudean said...

de cozonacul anonimilor? :)) al romanilor? :))