2009/08/23

L(i)(o)ve Cinema

For the English version of this article click here.

Ma uitam pe programul de filme de la cinema acum 5 minute (atemporale). Nimic interesant. Se fac filme de zeci de ani… inca nu sunt o suta, nu? Si eu am inceput sa ma indoiesc de faptul ca ar mai fi subiecte care nu au fost atinse, perspective care nu au fost impartasite, scene si modalitati de filmare care sa nu fi fost incercate.

Am vazut in filme trecut, prezent si viitor. Ultimele filme bune pe care le-am vazut mi-au placut pentru ca: unul era ironic cu prezentul, unul avea o perspectiva bine exprimata asupra vietii, unul avea o actiune si un scenariu bine construite si unul mi-a adus aminte ca viata e gri si ca si cel mai mare criminal poate fi iubit. L-as iubi? Care sunt filmele? Nu conteaza.

Vorba unui prieten, nu ne mai speriem la filme de groaza. Nimic nu ne mai poate surprinde. Ne plictisesc povestile de iubire, comediile ni se par stupide, filmele SF - excesiv incarcate si fara consistenta, filmele politice – tot politice. Stiu ca am zis ca nu mai merg la Von Trier, dar el aduce in scena subiecte “bolnave” pe care altii fie nici macar nu le gandesc, fie nu au curajul sa le puna in film. Si e nou, revoltator si genial ce poate iesi dintr-o idee “vomata”.

Si cum n-am gasit niciun film de vazut, astept momentul noului film al lui Tarantino. Oare are ceva nou?Poate mi-ar placea sa ma duc la cinema ca sa ma uit la o transmisie live din Time’s Square… sa vedem ce fac new-york-ezii chiar acum, la ora 17. Si ce fac la 17-05. Spectatori din Romania sa urmareasca ce fac oameni din SUA. Si cei din Africa - ce fac cei din Asia si asa mai departe. Si fara stiri si meciuri de fotbal la cinema, va rog.

Oare poti inchiria de ziua ta o sala de cinema (cu popcorn cu tot) si sa alegi tu ce filme vrei sa le pui invitatilor? Oare ar veni cineva la o astfel de petrecere?

10 comments:

Hudrea said...

Aia cu petrecerea de ziua ta e o idee interesantă.

Zi filmele. Pe mail, măcar.

Beudean said...

da, mi-ar placea sa am o zi de nastere asa. :) filmele ti le-am zis, nu-s asa de noi cum par a fi in articol: Burn after reading, Benjamin Button, The reader, Star Trek... deci le stii. As vrea sa pot gasi ceva nou si bun. Caut in continuare Tokio Sonata, astept filmul lui Tarantino si in rest poate mai apare ceva interesant prin toamna-iarna.

Anonymous said...

2010, aprilie, sunt in sală. Iuhuuu.
Am fost la un film doar 3 pers în sală şi da, e mult mai fain fără mulţime.
Ostrov mi-a plăcut recent şi The colours of paradise şi animaţia Up (cu iubire). Nu mă deranjează să le revăd.
Silvia

Anonymous said...

nu am văzut The Wishing Tree (că n-am găsit titrare, decât în arabă/iraniană). deci, poate cineva (şi anume o persoană fuarte pricepută, nu spui care) găseşte.
Silvia

Beudean said...

Silvia, multumesc ca n-ai spus ziua din aprilie, ca incerc sa imi tin ziua de nastere in secret de mult timp :)))) Si merci si de recomandari, n-am vazut niciunul dintre filmele amintite de tine. Le caut.

Anonymous said...

Aprilie? Am scris eu aprilie?
Aprilie e de fapt nume de cod, e diversiune, e ca la Şeptic: când mai ai 2 cărţi în mână, una e şeptar, schimbi şi nu zici că schimbi pe culoarea pe care tu o ai în mână că oamenii e răi şi imediat sar să-ţi schimbe culoare numa ca să nu termini tu. Dar îi termini tu pe ei că hap! ţi-au servit culoarea pe tavă crezând că tu nu o ai.
Deci, nu-i aprilie, e secretă!

Anonymous said...

Mai un film pentru listă Das Experiment http://www.imdb.com/find?s=all&q=das+experiment&x=0&y=0

Anonymous said...

Şi încă unul Les Choristes,
băieţii vor zice că e "gay", deci pot de pe acum să nu se uite.

Beudean said...

Silvia, numai o zi e ziua mea :)) sau o sarbatorim in trei zile cu trei zile de filme? :))) Caut filmele, numai sa scap de examenul asta din 20. Merci de adaugirile la lista.

Anonymous said...

trei zile şi trei nopţi ca-n poveşti, poate primeşti discount la cinema.
mărturisesc, am băut cafea de fiecare dată când am scris:)