2009/04/18

Revolutie sau tacere democratica?

For the English version of this article, click here

Daca maine creierul vostru ar organiza alegeri ce ati vota?

a) Sa vorbesc  si sa nu ma gandesc la NIMIC

b) Sa ma gandesc si sa nu vorbesc NIMIC

c) NIMIC

Tanjesc dupa discutii interesante care sa ma scoata din maruntisurile discutiilor despre pantofi cu nasturi. Ultimele idei extraordinare, puse in discursuri simple si inteligente, le-am auzit / impartasit in urma cu trei luni. Una dintre discutii, care a durat cateva ceasuri - mutate dintr-un restaurant intr-o cafenea si apoi pe strada - era despre cum sa ajuti oamenii care traiesc in saracie sau tari “in curs de dezvoltare” fara sa ii/le umilesti. A doua a fost un schimb de emailuri despre filmul The Curious Case of Benjamin Button. De atunci, nu imi aduc aminte nicio alta idee sau conversatie care sa imi zdruncine neuronii.

Ma simt ca un fumator care nu a mai fumat demult, iar atunci cand pune intre buze prima tigara tremura, scapa bricheta, se arde si tuseste inecandu-se cu extaz. Cand gasesc omul potrivit, cel cu care altadata aveam discutiile cele mai interesante, ma pierd si il pierd intre greseli de copil care invata sa vorbeasca.

In ultima saptamana insa mi-am hranit creierul cu discursuri de pe www.TED.com/talks. Ma uit la trei-patru discursuri in fiecare seara si apoi pot sa dorm linistita. Mi-am luat drogul care ma ajuta sa rezist o zi intreaga in discutii care, in mintea mea, se incheie intotdeauna cu “bla, bla, bla” sau sa tac gandind si regandind ideile care imi fac ochii sa sclipeasca a multumire.

Aici aveti unul din discursurile hranitoare, fara E-uri sau coloranti artificiali (a fost greu de ales unul cum toate pe care le-am vazut pana acum mi s-au parut foarte bune):

 

No comments: