2008/02/01

Vreau sa vin in State cu vaporul

De ce? Pentru ca sa vad si eu ca tot omul Statuia Libertatii si visul american. Sa ajungi in America nu e ca in filme. M-a deceptionat prima data cand am ajuns aici, m-a deceptionat si a doua oara, mai ales ca ajungeam de aceasta data in New York. Poate fi chiar deprimant.

Zburand deasupra New York-ului am cautat Statuia. Nu am vazut-o, dar macar am avut o priveliste frumoasa, intr-o zi insorita. Dar aici s-a oprit toata partea frumoasa. Te dai jos din avion. Nu mai vezi nimic. Treci printr-un tub, din tub in tunel, iar din tunel intr-o hala imensa cu mocheta cenusie, fara ferestre, undeva la subsolul aeroportului. Aici, nefiind cetatean sau rezident SUA, trebuie sa astepti (dupa multe-multe ore de zburat) la cea mai lunga coada. Si asteptatul nu ar fi o problema, daca nu ai vedea pe banca din spatele tau trei tinere din Mexic care plang. Nu pot trece de ghisee (sunt "undocumented persons") si nici nu se pot intoarce la avion si de acolo in Mexic. Asteapta. Ii intreb pe colegii americani ce o sa se intample cu ele. Si ei imi raspund, glumind: "de obicei, ii impusca".

Dupa ce ti se iau amprentele si ti se face poza cu webcamul si ti se pun intrebari la care trebuie sa raspunzi rapid si sigur pe tine treci la bagaje. Astepti sa iti aterizeze bagajul pe un "carusel" din inox, cam vechi. Dupa o juma de ora in care incerci sa iti identifici geanta, care nu mai e cum o stiai, te indrepti spre vama unde zambesti frumos si speri ca nu pari "suspect". Iesi de aici in sfarsit la... aer! Nu, nu mai e soare si chiar daca ar fi este imposibil sa vezi ceva. Esti la demisolul unei parcari gigante, intr-un terminal imens, dintr-un aeroport grandios facut din betoane si otel. E deja intuneric, parcarile sunt intunecoase, reci. Incerci sa vezi cerul american. E imposibil. Deasupra ta ai betonul care parca sta sa cada: e patat, rupt pe alocuri si cam nefinisat.

Opriti avionul! Vreau sa cobor si sa iau vaporul! Calatoresti multe zile, dar poti dormi si poti ajunge odihnit. Esti sub cerul liber. Sigur prinzi Statuia Libertatii si orizontul american. Si cand te dai jos poti sa spui ca ai pus piciorul pe pamant american si nu simti ca ai intrat in pamantul american, la subsolul unui aeroport de unde nu se stie daca mai iesi.

3 comments:

Anonymous said...

Primul lucru pe care l-am constatat când am ajuns peste ocean a fost că America e mult mai puţin spectaculoasă decât în filme.

Mă întreb: dacă mergi cu vaporul, oare nu trebuie să treci prin aceleaşi controale? Şi oare pentru controale nu te duc ăia undeva înăuntru? Că doar nu te amprentează şi filmează cu webcam-ul (Sic!) sub cerul liber să poţi tu vedea nu ştiu ce statuie? ;)

:)) Foarte mişto gluma americanilor, ne place de ei. Jayson a fost?

Beudean said...

Dupa logica mea ar trebui sa te controleze PE vapor, inainte sa ajungi la o distanta de tarm care sa iti permita inotul spre State. :)) Si gluma a fost a lui Jayson sau a lui Kim. Nu mai tin minte exact.

PEnTRuOM-V said...

îmi place cum le zic(i)eţi. îmi place că nici nu mai îmi pun problema să visez la America. dacă e să fie, numa cu vaporu' vreau, m-ai convins.