2008/02/04

Azi l-am vazut pe sot!

Da, azi a fost din nou o zi politica si sportiva in State. Candidatii alearga ca nebunii dintr-un stat intr-altul, iar seara si-o petrec, ca toti americanii, in fata televizorului pentru SuperBowl.

Barack Obama a fost azi in Wilmington. L-am vazut. Si asta dupa ce am cautat un loc de parcare mai bine de o ora, am stat la coada ca sa intram in piata o alta ora, dar a meritat. De ce? 1. am ajuns foarte aproape de el - am vrut sa ii vad mutra, cat mai indeaproape, inainte sa urce pe scena; inainte sa isi ia fata de politician si sa gesticuleze si sa vorbeasca despre subiectele obisnuite (vi le-a insirat Adi intr-un comentariu); 2. mi-a placut discursul lui, desi sotia lui e o mai buna vorbitoare decat el.

Cum mi s-a parut? Extrem de natural, destept si cred ca ar putea schimba imaginea Statelor Unite in lume. M-a cam intristat cand l-am auzit ca el ar dori ca banii pe care ii da America pe razboi sa fie folositi pentru afaceri interne (ca educatia copiilor), pentru ca eu speram ca o sa mareasca fondurile destinate combaterii saraciei la nivel mondial... dar a fost foarte inteligent (de parca ar fi stiut ca sunt acolo) si a zis imediat ca banii, in opinia lui, ar trebui sa se intoarca in State pentru a educa o populatie care poate sa ajute lumea intr-altfel, cum ar fi actiunile de voluntariat sau evenimente caritabile.

Sper sa castige. Asa cum au castigat azi, in mod miraculos, the Giants. Am decis intr-un minut sa fiu fanul lor si au castigat in mod surprinzator. Daca stiam ca e ceva iesit din comun ca superbowl-ul sa nu fie luat de the Patriots as fi cautat o casa de pariuri si as fi facut bani multi-multi. Aberez si asta pentru ca nu am inteles aproape nimic din regulile fotbalului american, dar au fost misto unele reclame din multele pauze publicitare, iar americanii, colegii mei, au simtul umorului bine dezvoltat. Asa ca am ras mult.

Si mi-au mai placut impresiile luate la cald castigatorilor... Fotbalistii lor nu sunt mai breji decat fotbalistii nostri. Discursul lor nu trece de nivelul unui discurs de pustan de liceu.

2 comments:

Anonymous said...

Las' că-ţi explic eu regulile la fotbalul american. Îi un fel de rugby dar mai pentru fricoşi, că se protejează cu tot felul de apărători.

Beudean said...

merci. ma gandesc ca asa, cu ajutorul tau, sigur o sa inteleg. ca ai setata mintea ca un roman, nu ca un american.:))