2007/06/06

Am cunoscut-o pe Heidi, în ritm de Amelie

După ce timp de un an fetele de la cafenea (Quo Vadis) mi-au povestit de Heidi, femeia extraordinară cu o voce de vis, azi am cunoscut-o. N-am vorbit cu ea, dar am ascultat-o. Are o voce cum nici nu mi-am putut imagina. A cantat live, dar pentru ea totul era o joacă... adică tot ceea ce mie mi se părea a fi un fenomen extraterestru, pentru ea era extrem de pământean. M-am prins în vorbă cu prietenele mele, am mâncat o milopita, dar urechile îmi erau tot la ceea ce se cânta în sala 2. Câteva minute m-am refugiat pe unul din scaunele de spectator şi am privit-o. Înconjurată de desenele de copii expuse acum la cafenea, mi s-a părut că o văd pe Heidi, fetiţa munţilor, care a crescut mare şi care cântă acum la chitară alături de Peter, devenit violonist. Era plină de viaţă, ca personajul cel mai drag mie, cu o voce care poate vindeca orice prietenă oloagă ar avea. Ciudată comparaţie. Şi pentru mine e ciudată, dar asta mi-a trecut prin minte atunci. O oră într-o cafenea "plină" de vocea lui Heidi, de atmosfera plăcută a unei seri ploioase şi de miros de mere cu nucă e ca şi cum aş fi recuperat jumătate din viaţa trăită până acum. Iar muzica din Amelie, pusă în pauzele de un pahar cu apă sau un suc de fructe, m-a făcut să îmi deschid ochii tare-tare de tot şi să mă "luminez" de fiecare amănunt al vieţii. Asta sunt, aşa mă am şi mă aveţi.

3 comments:

Anonymous said...

După mintea mea filmele bune se împart în două categorii: cele pe care vreau să le mai văd odată sau de mai multe ori (Pulp Fiction de exemplu) şi cele pe care nu vreau să le mai văd.

Uneori mi se întâmplă să mai văd şi a doua oară filme din a doua categorie pentru că nu ştiam că nu vreau să le mai văd. Clar pentru toată lumea, nu?

Amelie e genul ăsta de film. L-am văzut prima dată şi mi s-a părut genial, a doua oară m-a plictisit. Nu ştiu nici acu exact de ce. Bănuiesc, dar nu sunt sigur.

Beudean said...

eu l-am vazut o data, dar a doua oara mi-e teama sa il mai vad. daca nu imi mai place? :))

Beudean said...

eu l-am vazut o data, dar a doua oara mi-e teama sa il mai vad. daca nu imi mai place? :))